Vegánként Frankfurtban

Ezt a bejegyzést azért írom, hogy elmeséljem milyen vegánként Frankfurtban. Mikor kijöttem akkor már 2 éve voltam vegán. A BGE menzája nem áll még készen erre az étkezésre, így hozzászoktam, hogy magamnak kell főznöm. Ebből a szempontból nagyon vártam, hogy kijöjjek, hiszen ez ugye NÉMETORSZÁG, itt mindennek vegán barátnak kell lennie, sokkal előrébb kellene járniuk, mint mi.

Az első napok csalódással töltöttek el. Alig találtam valamit ami ehetnék, főleg mivel egész nap a városban járkáltunk, hogy felfedezzük a város szépségeit. Itt nincsen Spar, amihez már hozzá szoktam, helyette Rewe van. Elég nehezen szoktam át. Az elején valahogy elkerültek a vegán dolgok a boltokban. 2-3 hét után fedeztem fel a bioboltokat, amik nem olyanok mint otthon. Egész nagyok és nem csak bio áruk találhatóak itt. Ilyen például a Tegut, a Freya, Alnatura, BasicBio és Denn's Biomarkt. A Tegutban és az Edekában lehet kapni egy fekete babos- kesudiós hamburgerpogácsát, amit érdemes kipróbálni. Kis idő után rájöttem, hogy a Reweben is rengeteg jó dolog van, arra azonban figyelni kell, hogy az egyes boltok kínálata eltérő. Van vegán sajt és sajtkrém Simply néven, ami szerintem sokkal jobb mint mondjuk a Violife, amit egyébként itt nem lehet kapni. Az Alpro joghurtnak széles választéka van: vanília, natúr, citrom, barack, eper, kókusz, skyr style (natúrhoz hasonló), áfonya, mangó, málna-alma. Megtalálhatóak a növény tejek, főleg Alpro és Oatly, valamint jégkrémek és néhol van vegán felvágott is. Itt nagyon népszerű a perec, amit mindenhol lehet kapni és szerencsére vegán. Néhány helyen vannak Veganz termékek is. Egy hete pedig találtam a Deutsch Nationalbibliotheknál található Reweben vegán karamellát. Rengeteg húspótlóból lehet választani, van tofu, steak, darált hús, Wurst, falafel, csirkemellhez hasonló, gyros, hamburger, rántott hús, Nuggets, bacon. A két fő márka a Rügenwalder és a LikeMeat. Nagyon örülök, mert ettől az évtől lehet kapni a Nestlé hamburgerhúsát, Garden Gourmet - Incredible Burger néven, egyébként ugyan ezzel a hamburger hússal lehet kapni most már a McDonald's Vegan TS hamburgerét, amit érdemes kipróbálni! Egy akció keretében rövid ideig a Lidlben és a állandó termékként nagy mennyiségben lehet kapni Beyond Meat hamburger pogácsát. Ki lehet azonban próbálni egy étteremben, a Zeil kitchenben. Ez az étterem a belváros közepén található, a Konstablerwache-tól nem messze, a Zeil áruház lábánál. Nem feltűnő és nem hirdeti magáról a vegánságot, de nagyon finom ételeik vannak. Ha süteményt szeretnék enni, a Willy-Brant-Platznál van egy kis hely, a Vevay, ahol isteni vegán sütiket lehet kapni.

Szeretném megemlíteni a VILÁG LEGJOBB FALAFELESÉT. Az egyetemtől egy villamosmegállóra vagy 5 perc sétára van az Aymo étterem, egy kis hely egy kedves eladóval és hihetetlenül finom falafellel. Diákoknak kedvezmény is van. Minden vegán és nem vegán embernek ki kéne próbálnia.

Az árak egyértelműen magasabbak, mint otthon, de ez nem csak a vegán termékekre vonatkozik. Egy kivételt tudok, a nagy joghurtok olcsóbbak. De minden más drágább. Amiben csalódtam, hogy legtöbbször minden műanyagba van csomagolva. Első szállásomhoz legközelebb egy Lidl volt, ahol semmilyen zöldséget nem tudtam műanyag nélkül venni. Ha csak 1-2 db répa, hagyma vagy krumpli kellett akkor is a sok darabos összecsomagoltat voltam kénytelen megvenni. A Rewe ebből a szempontból jobb. Szerintem nagyobb a választék, mint otthon minden téren. Egész éveben lehet kapni szőlőt, málnát, dinnyét stb. Gluténmentes termékek is vannak, cukormenteseket viszont még mindig nem sikerült felfedeznem, talán egy két csokoládé.

 

Íme pár vegán étel, amiket kipróbáltam:

Csokoládés sajttorta a Vevay-ből:

img_20181109_153107.jpg

 

Vegán Nuggets, Rügenwalder, Rewe:

img_20181128_125313.jpg

 

Beyond Meat hamburger és gofri, Zeil kitchen

img_20190201_125718.jpg

img_20190201_133750.jpg

Otthon készített hamburger fekete babos, kesus húspótlóval

img_20190207_210046.jpg

 

Veganz bolti csokis muffin (isteni!) és Rewe saját márkás vegán jégkrém:

img_20190215_20451522.jpg

 

Falafel pitával, humusszal és Beyond Meat wrap, Zeil kitchen:

img_20190302_17083622.jpg

 

Rügenwalder "csirke":

img_20190417_145834.jpg

 

McDonald's Vegan TS hamburger:

img_20190430_194603.jpg